Dressyrkursen - Dag 1

Hej!
Har varit hos Elin nu på kvällen så har inte kunnat blogga något!
Idag började ridlägreeeeeet!
Vi fick skjuts till stallet idag eftersom det spöregnade... Vi väntade i caféterian på att få våra hästar och jag fick Käck! Trodde verkligen inte jag skulle få honom och jag blev verkligen jätte otaggad när jag fick veta att jag skulle ha honom. Vi gick upp till stallet och gjorde i ordning hästarna och jag var fortfarande otaggad och negativ..
Men så fort vi kom ner i ridhuset och jag satt upp i sadeln så försvann allt det negativa på något sätt och jag blev bara så himlans taggad på att rida!
Carro har ju redan skrivit om vad vi gjorde på lektionen och för mig gick det faktiskt helt okej! Det blev mycket "Käck-hopp" idag, haha det var många utav hästarna som höll på idag! I vänster varv så böjde jag honom ofta bara i halsen och då jobbar han inget men Magnus var på mig med yttertygel hela tiden och att jag skulle trycka på med ytterskänkel. Galoppen var det som gick sämst, haha det kan behövas dom här dagarna för att den ska bli bra ;)
Jag är ändå nöjd för att vara första dagen och det kommer bli roligt läger, även fast jag inte var så taggad i början!
Imorgon cyklar jag, Carro & Jennie till Veda halv 8, haha tidigt!! Men hästarna lär vara väldigt skitiga eftersom de går ute på nätterna så vi kan behöva den tiden!



Kommentarer
Cocosbollen

www.foreverfriendss.blogg.se www.foreverfriendss.blogg.se www.foreverfriendss.blogg.se www.foreverfriendss.blogg.se www.foreverfriendss.blogg.se
Hoppas att vi ses! :D om du komeneterar och förljer den dagligen så försöker vi att följa din blogg.

2012-06-26 @ 12:27:00 | http://foreverfriendss.blogg.se
Cocosbollen

www.foreverfriendss.blogg.se

2012-06-26 @ 12:27:23 | http://foreverfriendss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback