Hoppkurs- Dag 5

Sista dagen.
Tror inte riktigt att jag orkade rida riktigt ordentligt idag. Brownie var seg, bockig och lite smått jobbig. I början när vi hoppade fram hoppade vi upp på medellinjen där det var en 4-kombinitation som stod som sick-sack. jag hoppade den, det gick bra. Landade i fel galopp så jag gjorde ett galoppombyte, ingen bockning eller något, bra klapp på halsen. Ska sakta av till skritt, gör han världens bocksprång och det var jag ju inte berädd på.. Så jaa.. Jag flög av. Landade lite konstigt på ryggen, men körde vidare.
 
Resten av lektionen var jag lite mer bestämd... Han bockade lite ibland när jag gick på med spöt, ramlade inte av något mer men det bromsade upp det hela. Med lite mer energi från mig hade jag kanske orkat driva lite mer... Men aja, de andra dagarna har det gått bra och det har bara gått bättre och bättre, så jag är nöjd ändå!
 
Efter dressyren sen skrittade vi barbacka hästarna till sommarbetet, sen vare slut.
Hur mycket han än bockar, sparkar, är seg eller jobbig, kommer han ändå alltid vara favoriten ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback