Ridningen igår!

hej!
Igår var det ridning och den här gången var det hästbyte!
Fick ett sms av Hedda innan vi åkte att jag skulle ha Moa :) Blev först lite besviken eftersom att jag hade gärna velat fortsätta med Trocisen, men sen blev jag väldigt taggad!

Ibörjan av lektionen red vi mycket självständigt i skritt, trav och galopp ;) Moa var väldigt jobbig, så fort det blev jobbigt så stannade hon och börja sparka och bocka. Sen när vi satte igång med att rida kadriljen, då blev det bättre! Även fast det är svårt (tycker jag) att att jobba hästen när man rider kadrilj, för att man koncentrerar sig hela tiden på att inte ride för snabbt eller långsamt och kompisen man har brevid sig. Men under kadriljen så började hon söka sig neråt iaf :))

Jag är väl ganska nöjd med lektionen, var ett tag sen jag red dressyr på Moa, hoppade ju henna i ponnycupen för ngn månad sen men då tänker man oftast bara på att ha hästen framåt. Hoppas jag får fortsätta med henne så att det kan bli bättre! :)


Bild från när jag tävlade henne i RC, tagen av Elin




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback