Ponnycupen!

I Lördags så fick rida årets förta bortamatch! :) Vi samlades på Veda vid 13:30 och sen åkte vi vidare till Roo Gård! I min bil åkte jag, mamma, Carro och Michelle ;)

Vi kom dit, fick en rundtur och sedan gick vi banan, fast det var samma bana som alltid så vi kunde den!
Roo Gård satte upp på sina hästar och började rida fram. De hade med sig 4 C-ponnys och 2 D-ponnys. Det var 2 ganska sega, 2 mellan och sen 2 väldigt pigga!
Roo Gård fick med sig en vägran alltså 4 fel.

Sen satt vi upp, jag fick en C-ponny vid namnen Bonito och han var en av dom väldigt pigga, men ändå mysig! Bontio är en tysk ridponny och är född 2000. Ibörjan när vi red fram kändes det sådär, jag kunde arbeta honom men han för långa tyglar vilket gjorde det lite svårt att bromsa efter hindret när vi hoppade fram.
Banan gick mycket bättre! Hade kortare tyglar, försökte ta ut vägarna och hade rätt galopp!
Jag är väl ganska nöjd, måste jobba lite på sitsen... men blicken var iaf bättre denna gång!
Alla i vårat lag red felfritt, silver fick Sofia T och Wilma E fick stilpriset, grattis!

Videos kommer i ett annat inlägg!
Här är en bild på Bonito från Roo Gårds hemsida :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback