Ridningen i tisdags!

I tisdags var det först tänkt att vi skulle hoppa men vi hade Evelina så vi red dressyr ist! :) 
Jag hade Maestro! ndra gången jag red honom, första gången var på dressyrspecialen men det var ett tag sedan!
 
I början av lektionen övade vi på att få till våra sitsar så de var bra och vi red hästarna 1m innanför fyrkantspåret. Sen jobbade vi dom på volt och fyrkant innan vi började med övningen. Vi skulle rida skänkelvikning från A till E och från C till B skulle vi först vända upp och rida några steg rakt fram på medellinjen och sen fatta förvänd galopp och galoppera till B. I andra varvet gjorde vi likadant fast skänkelvikning mellan A och B och galopp mellan C och E. På slutet fick vi trava av och jobba lite självständigt. 
 
Lektionen gick helt okej! Ibland gick det bra och ibland mindre bra. Han sparkade ganska mycket mot skänkeln då jag kom åt honom, men då sa Evelina att jag ska trycka på med skänklarna men samtidigt lätta på handen så han har chansen att gå fram för skänkeln och inte stanna för att kicka med benet. Efter då att jag fick lite hjälp gick det bättre! Galoppen gick sådär, han var sjukt svår! Han var vldigt pigg och ville gärna springa ifrån, men ibland fick  jag till det! Även fast det kanske bara va de sista stegen. Så ja lektionen gick helt okej!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback