Dressyrläger - Dag 4 & 5

Så, nu är jag hemma och tänkte skriva om de sista dagarna på lägret.
 
Igår så fortsatte vi att jobba med slutor som vi red i skritt, trav och galopp, sjuuukt svårt! Men igår fick jag till traven mycket bättre, han bjöd på själv mycket mera framåt! Så traven gick mycket bättre men galoppen inte lika bra, men det gjorde inte så mycket eftersom jag var så nöjd med traven! 
 
Idag så jobbade vi lite förvänd galopp på volterna genom att rida som en åtta, vi skulle även jobba galoppen på volterna genom att minska volten, genom att tänka lite slutna, galoppera på den minskade volten två varv och sedan flytta ut hästarna igen. 
 
Idag gick det inte alls lika bra som det har gjort de andra dagarna, tror båda han och jag var väldigt trötta idag. Blev mest besviken på mig själv då det kändes som att jag hade tappat allt som jag lyckats hitta under de här dagarna. 
 
Även fast det gick som det gick idag är jag verkligen super nöjd med lägret. Har lärt mig massor, och känner att min ridning har utvecklas. Hoppas jag får fortsätta med Robban nu på lektionerna, tycker han är super mysig!
 
Jag och Robban till vänster & Jennie och Nougat till höger :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback