Dressyrläger - Dag 3

Hej! Tänkte blogga lite om dagen nu innan jag ska äta middag.

Idag fortsatte vi att jobba med öppnor och slutor, vi red hästarna innan för spåret och själva övningen var att vi skulle rida öppna och slutna, så först flytta vi in hästen, sen rakt fram några steg och sen flytta ut igen, det här gjorde vi då i skritt, trav och galopp.

Är väldigt nöjd med lektionen! Även om det inte gick jätte bra hela tiden så väger det som gick så bra upp hela lektionen. Har nu hittat känslan som känns när det är rätt om man säger så. Fick även till galoppen riktigt bra några steg i vänster varv! Några steg kanske inte låter så mycket, men med tanke på hur svårt det var är jag jätte nöjd! Börjar hitta knapparna allt mer, och nu på ett bra tag börjar jag känna mig nöjd med min ridning. Åh, tycker verkligen om att rida honom! Har lärt mig så sjukt mycket på bara tre dagar!

Imorgon följer mamma med och kollar, hon ska filma lite och ta lite bilder som sedan förhoppningsvis hamnar på bloggen!
/Lisa




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback