Dressyrläger - Dag 2

Hej!
Kom precis hem efter att ha varit borta på middag så har därför inte kunnat blogga ngt, direkt när jag kom hem vare, duscha och sen åka.

Idag var det iaf andra dagen! Vi jobbade mycket skänkelvikningar, även lite öppna och slutor. Vi skulle rida 1-2m innan för spåret så att vi skulle känna att vi hade hästarna under alla hjälper. Det här gjorde vi då på volt och fyrkant, mycket självständigt. Sen la vi in galopp, då kunde man galoppera på volt och sen följa fyrkanten, fortf innanför spåret och samtidigt flytta dom lite undan.

Övningen var as bra! För nu börjar jag känna mer när jag behöver korrigera för att det aka bli rätt, spegeln var då till stor hjälp så att man kunde se om ex, bakdelen flöt ut. Det gick ganska bra! Känns som att jag börjar hitta knapparna lite mer nu, men jag tänker ändå att det bara är andra dagen och då är jag nöjd. Mot slutet mådde jag illa för att vi hade kört så hårt, Hahah, så slutet gick väl sådär, början var också sådär, han stannade ganska mycket och bråka lite, men sen i mitten av ridpasset började jag få till det!

/Lisa
Här har ni en bild på gose-hästen :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback