Dressyrläger - Dag 1

Hej! Idag var det första dagen på lägret, så tänkte skriva lite om det.
Blev hämtad av Jennie vid 9:50 och direkt när vi kom fram så snacka vi lite tider, grupper och så fick vi veta vilka hästar vi skulle ha! Jag fick då Robban, som jag aldrig ridit förut så det var kul :) Jag och Jennie hamnade i samma grupp och den gruppen vi rider i rider för Malin :) 
 
Idag tog vi det lite lugnt, mest för att hästarna skulle komma i gång och vi skulle lära känna dom lite. Vi red en övning då vi skulle rida på A & C volterna, i volterna fanns det även en liten volt, så man skulle flytta in hästen och rida 2 varv på den lilla volten, sen flytta ut dem igen och galoppera på stora volten. 
 
Lektionen gick helt okej! Det var mot slutet som jag börja få till det och fick känna "hur det ska kännas" om man säger så. Han var iaf jätte mysig att rida! Lite seg dock, men jag är nog lite småkär!
 
har tyvärr ingen bild på honom, ska försöka ta imorgon!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback