Tävlingskläder

Har tyckt att jag inte haft särskillt snygga tävlingskläder ett tag. Visst, vad mer kan man behöva i dressyr än vita ridbyxor, stövlar, en kavaj och en plastrong under? Men de grejjerna av de jag haft har varit fult. Har nu köpt nya vita ridbyxor, en ny kavaj, en ny plastrong + en skjorta. Har provat grejjerna och dressyren = Check √.
 
Hoppningen dock. Kan inte hoppa i kavajen för då blir jag stor som en björn med västen utanpå. Istället har jag bara dragit över en svart collage-tröja.. NU igår kom jag på en grej jag kan hopptävla i! Drog fram min marinblåa kortärmade skjorta med vit krage på,  och under den har jag bara en långärmad marinblå tröja som jag hittade = det ser ut som en tröja. Till det bara västen utanpå och nya vita ridbyxorna till. YES! Bara lätt och skönt att rida i, och ingen instäng kavaj man svettas ihjäl i...
 
Urkass bild.. men från vänster; Marinblåa skjortan | svarta strumpor.... | Vita ridbyxorna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback