Ridningen i tisdags

I tisdags jobbade jag och Lisa i stallet. I början gick det bra och snabbt, men närmare 7 så blev allt asstressigt! ALLA behövde helt plötsligt hjälp. Från att sadla, tränsa, kratsa en hov till att typ hjälpa hur man borstade. Sen blev det strul med hästlistan, pärmen, mockningen var inte klar och vi hade inte sadelgjord till vissa hästar så vi sprang upp och ner och letade. Tillslut löste det sig tillslut, men det var jobbigt...
 
När vi skulle rida gick vi ner till uteridbanan, men vi hade inga snoddar, så då fick jag ta Magnus cykel och i full fart leta efter snoddar... Cyklade till ridhuset, sprang in där och letade, sen upp till stallet och letade i alla 3 stall, sen ner till ridbanan igen, med 2snoddar...
 
Lektionen iaf, vi red dressyr på utebanan, och jag hade Maestro igen! :) Den här gången fortsatte vi med övningen som vi gjorde förra veckan, och red andra spår/övningar också. Det gick asbra! Övningen vi gjorde gick bäst och galoppen börjar bli bättre nu än första gångerna! Lektionen var rolig och så, men jag blev SJUKT trött i hela kroppen. Fick ont i benen, axlarna, armarna, nacken, ryggen, fötterna. ja typ allt. Är så mycket mer häst att rida nu jämnfört med ponny, men det är så jäkla kul!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback