Hoppspecial

Hej!
Idag var det terminens andra hoppspecial. Vi red för Malin Isaksson, och den här gången var vi bara tre stycken i gruppen, igen. Jag, Jojjo och Thuren. Jag skulle först haft Marre igen, men sen fick jag Pandora! Var nästan ett helt år sen jag red henne så det var superkul att rida henne igen!
 
I början på lektionen red vi på en fyrkant där vi i varje hörn gjorde en framdelsvändning. Sen red vi över cavalettibommar på olika spår i trav och galopp. Pandora lyssnade bra och det gick bra. Sen hoppade vi fram på några hinder och avslutade sen med att hoppa 2 olika banor. Pandora hoppade fint och så, men hon var ASTAGGAD och såfort hon såg ett hinder blev det fullfart framåt så behövde ta tillbaka henne rätt mycket. Ibland la jag en volt innan/efter ett hinder för att lugna ner henne och bara trava på långsamt och lugnt.
 
Hoppningen gick bra och jag är nöjd, var fortfarande trött i kroppen och orkade kanske inte ge 100% men av det jag gjorde gick det ganska bra faktiskt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback