Gammalt inlägg

haha, hittade ett inlägg på min gamla blogg om första gången jag ramlade av Brownie.. xd hahahah! Kan ju säga att jag skrev lite småkonstigt... Inlägget är från första lägret på Brownie- sommar 2010.
 
När vi gick upp till stallet igen låt Brownie ner och vilade i boxen. När han ställde sig upp så var han jättesmutsig.... -.- Så då fick jag rykta om hela han igen x) Det var uteritt nu. Fast nu var det bättre väder. Det började bra, han var lugn i traven, skrittade på bra och skyggade inte för tex bron vi skulle gå över. När vi skulle börja galoppera var jag berädd på att han skulle börja skena igen så jag försökte hålla honom ordentligt så man inte flög i backen. Så startade vi. Han började skena.... Drog upp huvudet och rusade.... började bocka och sparka bakut, Och 1.2.3 så ramlade jag av x) Evelina kom fram till mig och sa, kan jag få rida Brownie lite? Jag sa; Vem ska jag ha då da? Då sa Evelina "Han" och pekade på ATTILA :O Han är ganska stor och jag hade aldrig ridit honom. Evelina kastade upp mig på ryggen. Han va fett hög. Jag kunde se hela gruppen bakom mig när jag var så högt upp =) Evelina red först på Brownie och jag bakom på Attila. Vi började trava, han tog väldigt stora steg :) Och han var pigg ;] Sen skulle vi galoppera. Han hade jätte skön galopp :) Och han var jätte snäll. Efter ridnignen fick jag tbx Brownie, gjorde iordning honom och så. Sen fixade vi hästskor som vi ska måla.
Brownie
 
Attila



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback