Dressyrspecialen

godmorgon!
Gick precis upp och har nu satt mig i soffan och tänkte skriva om dressyrspecialen igår!
 
Jag tog bussen upp till stallet vid 4 och när jag lämnade huset var det sol men så fort jag kom till Vallentuna centrum började det regna... och det hade inte slutat heller när jag kom fram, så jag började gå i regnet. Haha, som tur var kom Magnus och plockade upp mig på vägen i sin stora lastbil ;) 
Kom upp till stallet och fick veta att jag skulle ha ZIMBA!! Blev jätte nervös men ändå as taggad! Han gick lektionen innan så behövde inte göra i ordning honom.
 
Vi gjorde samma övning som i tisdags, ökade & minskade volter och sen övade vi på galoppfattningar från skritt. 
VILKEN HÄST! Han var verkligen jätte mysig att rida! Han har en jäkla motor men så rolig att rida! Galoppen gick nog bäst och traven var svårast för då ökade han gärna spec på rakt spår för när vi red skänkelvikning så saktade han ner så måste bara tänka på att flytta undan då lite hela tiden. Jag hoppas verkligen att jag får honom nästa gång! Det här kan vara början på en favorit! 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback