Ridningen igår

Igår på ridningen hade jag Trocadero. Först skulle vi hoppat, men vi ändrade och red dressyr på utebanan istället. Var då första ganska taggad med tanke på hur bra det gick gången innan på honom, men det höll väl kanske inte så länge...

 Typ 80% av lektionen gick åt till att bocka, sparka, slänga sig hit och dit, skena och springa ifrån arbetet. Hela lektionen var helt kaos. Såfort jag flyttade undan med skänkeln började han sparka och hoppa på stället. Han bockade hela tiden och sprang ifrån mig i traven hela tiden. När jag skrittade på honom började han helt plötsligt skena iväg. Tog in han på en volt och stannade honom.

Han var sjukt jobbig. Inte alls rolig att rida. Allt gick piss igår. Räknar man bort förra gången jag red Trocadero har det väl bara varit kaoslektioner med honom. Sken, bock, spark, släng, hit och dit, krash bom bang KAOS.
Inte
särskillt taggad att rida honom så mycket mer nu, och speciellt inte hoppa...

foto: © Ponnyboken




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback