Tävlingen !

Hej !
Idag har det varit dressyrtävling ute på Veda. Hedda var med och tävlade sin medryttarhäst Tuckmill Silver, som kallas Tucke. Jag var med från början till slut! På morgonen vid 9 när jag kom till Veda var hedda där. Tucke var fortfarande i transporten då. Jag flätade heddas man och gjorde det till en knopp. Sen efter ett tag lastade hedda och hennes pappa ut tucke ur transporten och vi började ta av benskydd, täcke mm.

Sen sadlade vi honom, och lite senare hoppade Hedda upp! Jag följde med henne ner till ridbanan där man fick värma upp. Fotade massor! Vid 10 tiden gick jag och Hanna in, som också var där. Vi skulle vara speaker till alla klasser, men hannis är en fegis så jag fick snacka.
Första klassen började, i den var hedda med. När klassen var slut var det LB, och sen LA. Sen bygde alla undan staket och sen var det prisutdelning!
Haha, jag fick ropa ut resultatet också, men det var aspinsamt för en hästs namn kunde jag inte uttala, så jag sa inte det namnet, men alla andras namn sa jag xd haha faaail

Hedda kom 4:a på 61,8% ! Grattis Hedda!
Efter att alla fått rosett (9 st) så blev det ärevarv, och det var nog det roligaste ! Haha, Tucke skenade runt i ridhuset med hedda på ryggen! Tucke var den äldsta hästen, men typ snabbast av alla !
Efter prisutdelning fotograferade vi alla ekipage, och sen åkte hanna hem, så jag och hedda gjorde iordning Tucke för lastning med hjälp av hennes föräldrar. Sen lastade vi och åkte vidare till Thorsholma, där Tucke står. Vi knoppade ur, tog ut honom i hagen och smörjde tränset, sen åkte vi hem till Hedda. Där stannade jag i ca 1 ½ timme innan pappa hämtade mig.

Nu får ni maaaaassaaaa bilder från idag! :D

Foto: Caroline Davidsson | Kamera: Panasonic Lumix DMC-TZ7











En liten video från idag ! :)
                




Kommentarer
dressageJFH

jättehärlig blogg! :D

2011-09-26 @ 20:01:24 | http://dressagejfh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback