Mirella

Idag har jag ridit Mirella, men tyvärr var det spöregn... "/
Efter skolan som slutade 12:30 (!) så gick jag hem, bytte om till ridkläder, käkade mellis och tog det lite lungt en stund, sen cyklade jag ut till mirella.
När jag hämtade henne i hagen var hon inte så blöt som jag trodde att hon skulle vara? jag tog in henne i stallet och började göra henne iordning. Sen satt jag upp på stallplan och red mot infarten. Den här gången blev det uteritt till Kattpensionatet! (kan typ bara den vägen och Sjöboda). Jag red längs vägen och då kom det en bil i full fart. Jag valde att hoppa av och leda mirella längs vägen, för dåren som körde bil åkte i säkert 150 MINST förbi och kändes inte så säkert att rida brevid då.. Jag hoppade upp igen när jag kommit in på stigen till kattpensionatet. Jag skrittade en bra bit förbi kattpensionatet tills jag kom till en bra trav stig. Lite senare kom det en kanska platt galoppbacke så jag galopperade i lungt tempo upp för den. Red i olika terränger och mycket upp och ner för backar. I skogen mellan träden och så.

Red vidare och när jag kommit en bit så visste jag inte längre vart jag var, så jag vände om och skrittade tillbaka. Kom även en till galoppbacke och mirella satte av! i en liten "kurva" så galopperade hon vidare och tillslut så saktade jag av och travade lite. Sen blev det skritt hem igen. Jag kom till mitten av vattenparken så jag skrittade tillbaka via den och kom upp vid stallen. Där hoppade jag av, gjorde henne iordning och släppte sen ut i hagen.

Uteritten idag var rätt mysig! mirella var väldigt lugn och verkade gilla ridturen! Synd att det regnade idag, annars hade jag och frida säkert ridit ut tillsammans eller varit på volten och övat lite dressyr. Aja, det var kul idag ändå! ;)

bild från förra gången <3
foto: Lisa Burestad




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback