Ponnycupen

Idag var det ju då ponnycup. Två hemmamatcher, en dressyr och en hopp.

På morgonen kl 7 (!) var vi på Veda och byggde staket till dressyren. Sen hjälpte vi dressyren att göra iordning sina hästar, och tillslut gick dem ner och red fram, red programen och sen var dressyren klar. Alla i laget trodde att vi skulle förlora, men Veda vann faktiskt! Bra start för dressyrlaget!

Hanna Jansson - Killberry Jane
Viktoria Nyman - Colleen
Michelle Auld - Cicero (Ludde)
Emil Ledberg - Pandora
________________________________
Sen, typ 2 timmar senare, så byggde vi hoppbanan och gjorde sen iordning våra hästar. Var asnervös, men hade Hanna som min "hästskötare". Haha tack Hanna!

Sen gick vi ner och började rida fram. Jag hade ju då Moa. Hon var superpigg och framåt i galoppen och det kändes jättebra! Men den här gången gick det inte lika bra som det gjort på alla mina andra matcher jag gjort. När jag skulle hoppa fram på hinder nr 1 & 2 kändes hon seg, men hon hoppade ändå. När jag startade hoppade hon 1:an fint, men på tvåan tvärnitade hon och jag var nära på att ramla av.
Red vidare och red resten av ritten felfritt, men moa var seg och gick inte helt framåt, tappade nästan hela tygeln.

Kände verkligen att jag kunde gjort bättre, men resten av laget red ändå felfritt. Matchen slutade oavgjort.

Caroline Davidsson - Moon Beam
Hedda Aspheim - Killbarry Maureen
Ylva Ledberg - Chicco
Sofia Thuren - Brownie
Lina Rydholm - Käck
Alva Nelzen - Plopp

/Carro

Bild på dressyrlaget!!




Kommentarer
Hedda

Nu vare ju du som stava fel på Killbarry ;)

2011-10-31 @ 23:19:18 | http://tuckmill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback