Måndags lektionen!

hej!
Igår var det ridning! Jag hade Käck och Carro Trocadero. Igår blev Dressyr med Anna!

Vi red väldigt mycket skänkelvikning, blev även några framdelsvändningar. Ibörjan red vi skänkelvikning på långsidorna och sen i hörnerna skulle vi trycka ut bakdelen och göra en framdelsvändning. Sen började vi rida en övning. Man red upp från A, sen kunde man antingen fortsätta rakt fram och göra en volt vid X och sen rakt fram och ut på spåret, eller så kunde man rida till vänster, där red man först skänkelvikning undan höger, sen ställde man om och red undan vänster skänkel. Vi gjorde samma sak även i andra varvet när vi vände upp från C i stället. Lite senare la vi även in galopp.

Såhär gick det:
Lisa- Det gick helt ok! Inte jätte bra men inte jätte dåligt heller. Kände redan i början av lektionen att Käck trippade lite på stället, så jag försökte att vara mjuk i handen. När vi började med övningen började även hans berömda hopp att komma, eller som Anna kallar dom: Svanhopp ;) Det ändå positiva med dom är att man vet att det börja hända saker, men även att man kan vara lite hård i handen. Första gången han gjorde ett savnhopp landade jag på svanskotan och har i dag jätte ont i den, jag kan inte gå eller sitta ordentligt... Han gjorde sina skutt ungefär 2-3 gånger. Jag försökte få honom att inte hoppa så när han var påväg att göra det, lättade jag på  handen och bara drev. Ibland funkade det, ibland inte! Jag har fått någon konstig vana, jag har börjat vinkla handlederna, eller iaf vänster handen. Sjukt störande!  Så aa lektionen gick helt ok!


Carro- Den här gången gick det sjukt mycket bättre än vad det gjorde förra gången, när jag nästan gav upp. Den här gången var Trocadero lugn och fin, jättelätt att flytta undan på och väldigt fin och mjuk. I skritten när vi skrittade fram var han superfin. Gjorde jättebra framdelsvändningar, skänkelvikningar och lyssnade jättebra. Sen i traven var han där också, jättefin! Han kunde tom göra en framdelsvändning i trav utan att det gick piss (han springer iväg). Så det var jag nöjd med!
I galoppen var han liiiite påväg att springa ifrån mig, men jag höll in honom och han skenade ingenting.
Fick beröm över min sits, att jag satt rakt, hade underskänkeln på ett bra ställe och tittade vart jag skulle. Jag kände det också under lektionen, att denna gång lyckades jag med sitsen! Nu är det ju byte nästa gång, lite synd faktiskt när jag fick till det den här gången, haha nu vill jag ju fortsätta med lillhästen :3 Aja,
NÖJD!
image description




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback