Känslan inför tävling.

Någon mer än jag som blir extremt nervös när man ska tävla? Det spelar ingen roll om det är hoppning eller dressyr, om jag fick hästen jag ville ha eller inte, och om man startar först eller sist. Jag är alltid jätte nervös!
Alltid på morgonen dagen då det är tävling, har jag jätte svårt att äta frukost, bara tanken på mat just då får mig att må illa, haha.  Nervös är jag under hela framridningen och tills jag börjar mitt program eller hoppar fram. Sen när jag väl har börjat så glömmer jag att jag är nervös, men när jag är klar och sitter ab, kommer nervositeten tillbaka, fråga mig inte varför, jag menar, jag har ju ridit varför ska jag fortsätta att vara nervös?  Men efter ett tag så släpper det ;) Hur brukar det vara för er inför tävling?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback