Ridning

hello, Lisa här ^^
Jaa igår va det ridning och det va hoppning ;D Jag red ju också igen igår och såhär gick det.
Lektion 1- Jag när jag redigen så fick jag Paloma. Jag va lite taggad, för det brukar nästan alltid gå bra när jag har henne (: Så jag fick göra iordning henne, nere i ridhuset så hjälptes vi åt att bygga framm hinder. Vi byggde en liten bana och började sen värma upp. Paloma gick fint lite då och då, ibland lossade hon och kom ner på tygeln. Sen började vi hoppa framm. Paloma va väldigt pigg ! Det va roligt, efter vi hade hoppat ngra hinder så satte Malin ihop en bana, jag hoppade tsms Hanna, som hade Fanta, så att hon skulle få lite draghjälp :P Aja banan gick helt okej, hela lektionen va helt okej, det gick inte super men inte jätte dåligt heller :P

Lektion 2- Ja den gruppen jag rider i då (: och jag fick PLopp :D Blev sjukt glad för att jag har inte ridit hnm på hur länge som helst ! När vi red på volt och fyrkant så känndes det bra, sen började vi hoppa framm, första hindert gick sådär, jag glömde yttersidan lite så det blev lite sådär, när vi hoppade bana så gick det ganska bra, bättre än fammhoppningen iaf ! Jag blev ganska nöjd med lektionen (:

Tänka på tills nästa gång- Jaa jag ska tänka på att räta mer på mig, ibland kan det bli att jag lägger mig lite på halsen, oooupsi ! Men jag har alltid haft lite problem med att sitta rakt i ryggen, inte bra ! Sen ska jag också tänka på att ha en stadigare yttersida, det blev mest så i vänster varv, jag måste då hålla mer på vänster, men mot slutet så gick det bättre !

Efter lektionerna så va det usek möte, där planerade vi alla aktiviteter och det bjöds på tårta !



Bild 1: Paloma Bild 2: Plopp. Båda bilderna är tagna av Carro ^^



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback