Stallet Stallet Staaallet!! <3

Carro här! Idag har ju jag och Lisa varit i stallet. Det var en riktigt pysseldag! Vi sov ju över till idag tillsammans med Hedda och Hanna hemma hos Lisa och på morgonen när väckarklockan ringde stängde vi av den och somnade om.. Sen vaknade jag och tittade på klockan. HALV 8, väckarklockan ringde HALV 7! Jag väckte alla som tog en stund. Sen käkade vi snabb frukost, packade och sprang till tåget. Vi var en bit ifrån stationen när vi hörde att bommarna gick ner... SPRIIIIING! Hihi, fast vi hann! :D Vi åkte till Lindholmen och gick först hem till Hedda där hon hämtade sina ridkläder, sen gick vi till stationen igen. Efter en liten stund kom Anna och hämtade upp oss i sin bil. Det var ASSKÖNA säten! :D Iaf, när vi var framme gick jag, Sofia och Jojjo ner till ridhuset och började bygga ridlägerungarnas hoppbana. När det var färdigt kom första gruppen ner och vi hjälpte alla upp. Sen gick vi upp till stallet och började "jobba". Vi hjälpte andra gruppen men deras hästar och när det var deras tur gick vi ner med dem. När dem ridit gick vi upp till stallet och hjälpte dem igen. Sen började alla bygga undan banan. Men när jag, Jojjo och Sofia kom ner var det typ 2 bommar kvar och dem tog två små tjejer så då behövde vi inte hjälpa till. Sen var det lunch!
-
Spagetti med köttfärsås! Jättegott! Särskillt eftersom jag inte åt ngn frukost... Vi fick saft att dricka också och det va JÄTTEGOTT!!! :)))
-
Efter lunchen gick vi upp med grupperna och hjälpte alla. Nu skulle BÅDA grupperna iväg på uteritt! Och Lisa skulle rida med! Hon skulle få rida på Brownie för första gången! När alla var färdiga och skrittade iväg var det inte så många kvar i stallet. Bara jag, Jojjo, Sofia, Hedda och Hanna. Vi hade inget att göra så vi bestämde oss för att göra rent på olika ställen. Jojjo sopade nästan hela stallet, Hedda och Hanna hämtade den nya ponnyn Twist och ställde henne i stallgången och gjorde henne riktigt fin, den lortgrisen! :3 <3 Sofia mockade en sida av stallet, den med boxarna och jag själv gjorde en del :p jag mockade, sopade, skurade alla galler mellan ponnyspiltorna, tvättade spiltväggarna, vattenkopp och krubba, smörjde massa saker, gjorde rent i spolspiltan, släppte ut Ammas i hagen och hämtade in Mc Cloud. Det var faktiskt väldigt kul! Jag hjälpte även Hedda och Hanna med Twist när dem tex skulle tvätta hennes svans.
-
Nu, till Lisas ridning! :) Lisa skickade mig ett sms med hur det gick för henne så jag skriver av det här ;)
Först va jag gnaksa nervös eftersom alla säger att han bockar osv, så jag tog det lite lungt i början. Han va väldigt framåt i traven och likaså som hans trav var öronen framåt. När Anna sa: Nu förberedar vi för galopp, när vi redi sommarhagen så tänkte jag: Jag tar det bara lungt och det får gå som det går. Han var ju hur lugn som helst! Så när första galoppen gått så bra, började jag jobba hnm mer. Jag ska inte säga att jag är expert för det är jag inte! Men ibland kom han faktiskt ner på tygeln. Jag va väldigt nöjd för att vara första gången jag red hnm !
-
Här får ni lite bilder från idag!

men va? Nu går det inte att ladda upp fler bilder! :o jag fattar inte vad det är! Men när det funkar igen ska jag ge er en bildbomb med alla bilder jag tänkt ladda upp idag! Hejdå! :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback