Spontan ridning

Tjena! I torsdags sov jag hos Hanna och följde då med henne till Simpis :) Hon har Simpan hela denna vecka så vi cyklade dit idag också :) Jag har hjälp henne att mocka och lite sånt ;) När vi kom till stallet idag skickade jag ett sms till Lena för att dubbelkolla att det var okej att jag tog in Mirellis från sitt bete för att borsta lite på henne. Svaret blev: Självklart! Du kan ju rida en sväng också om du vill! Som tur va hade jag lånat lite ridkläder av Hanna, jag kunde låna Fridas hjälm och Lenas skor=spontan ridning!

Jag red med "barbacka-sadel", alltså ett schabrak med en resårgjord ;) Vi började med att skritta runt vattenparken, men såklart galopp i Hanna & Simpans galopp backe. Sen red vi cirka 30min på volten. Det gick helt okej, det va inte så mysigt att rida i regn, men Mirella va ganska taggad på det, hon va framåt! Jag red mest på volter och jobbade mest med att hålla mina händer rätt, om man säger så. Har haft lite problem med det nu på senaste tiden när jag har ridit Plopp. På söndag blir det ridning igen, men då blir det uteritt med Hanna och Simpan! :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback