Mirella

idag har jag ridit mirella igen ! hedda följde med och det blev en uteritt idag igen, men nu till Sjöboda och tillbaka. Jag hade aldrig ridit till Sjöboda innan och vi hade lite svårt att hitta, red fel väg tills vi kom till en bro, och den såg inte ut att kunna hålla för en häst så vi vände och gick tillbaka. Det var då vi såg stigen som vi skulle rida på ! Haha, vi red vidare och travade/galopperade i lite roliga backar. :)

Det var väldigt bra underlag på marken och inte mycket stenar. Det såg nästan ut som sand, så där passade vi på att galoppera ! Sen var vi ju inne i skogen igen där det var mycket träd och stenar så då skrittade vi igen.

Red med "barbacka-sadeln" idag. :) Meningen med den var att man inte skulle få så mycket hästhår på ridbyxorna och att det inte skulle klia så mycket. Det funkade ju då, men den var ganska glidig och sadelgjorden var som en gjord man har på täcken.

Det var otroligt mycket mygg och bromsar ute i skogen! Fick jaga dem hela tiden. Själv fick jag runt 10 myggbett tror jag men på stackars mirella satt det bromsar hela tiden. Jag kan inte räkna hur många jag mosade...

Nu ska jag inte rida mirella på två veckor ! :( Jag ska åka till mallorca och jag kommer hem 1 augusti tror jag, så för mig blir det här sista inlägget för mig innan jag åker ! Jag och Lisa har tyvärr inte hittat någon gästbloggare för den här bloggen. Jag kommer tyvärr inte kunna mobilblogga någonting, men Lisa som är på landet just nu har med sig dator och mobilt bredband så hon kan säkert slänga in något inlägg då och då.

Då får ni ha det så bra så ses vi igen den 1 augusti ! :D Lisa kommer hem innan mig så det blir inte jättelänge det inte kommer några inlägg, men det kommer när vi är hemma igen !
hejdå !

Bild fotad av Hedda !




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback