Hoppläger ~ Dag 5

Idag var det sista dagen på hopplägret :(( Men det var en bra avslutning! Jag och lisa var på Veda halv 10 och tittade på dressyren, sen åt vi "lunch". Schemat var lite ändrat eftersom idag skulle hästarna iväg på sitt sommarbete! Vi åt mackor och även jordgubbstårta som Sofia bjöd på eftersom hon ramlade av igår x) hehe :3
När vi gjort det fick Malin sin present av mig och lisa, ett paket Merci. Älskar den chokladen, hoppas att hon också gillar den! ;) Vi fick sen en bana och började bygga. Idag var det ganska krångligt att bygga för det var så mycket hit och dit, men tillslut gick vi upp fastän banan inte riktigt var färdig och så fick Malin och några av våra duktiga "funktionärer" bygga färdigt! ^^ Det här var dagens övning:

Ridpasset: Vi började med att skritta och trava fram. Vi jobbade sedan i galoppen och kom sen ganska tidigt igång med framhoppningen. Vi började hoppa fram på enkla hinder. Sen gick vi över till hinder där vi behövde byta galopp över hindret. När allt kändes bra och vi var igång gjorde Malin en bana av det hela och sen hoppade vi den en och en. Denna gång fick vi hoppa en solfjäder. Det var kul! :)

Såhär gick det för oss:
Carro: Idag kändes Brownie iaf liiiite piggare, men fortfarande väldigt seg... jag satt under hela min bana och bara drev och drev och drev och gick på med spöt och spöt och spöt... Han kämpade sig ändå på under banan och det blev på de flesta hinder galoppombyten. Det var synd att det var sista dagen idag, kommer verkligen sakna dem här dagarna med alla kompisar, ridlärare och världens bästa ponny. <333

Lisa: Jaa det här var sista dagen och det gick inte bra. Det är tråkigt för det är ju idag man har chansen att verkligen visa allt man har lärt sig.. Jag var alldeles för slarvig idag, med både blicken och vägarna! Jag var väldigt trött och det var nog Käck med. Det ända som jag faktiskt var lite nöjd med när jag fick hjälp av Malin och körde skritt, galopp, skritt, galopp. Då känndes det bra. Men självklart tappade jag allt när vi skulle hoppa bana.. Käck har varit helt underbar. Kommer aldrig glömma de här dagarna med honom <33

Bilden på mig ( Lisa ) är så fel som det kan bli, men hästen är ju ändå för underbar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback