Ponnycup dag 2 ! :)

hello igen :) Carro här,
Idag har det varit två hemmamatcher, En hopp och en dressyr. Lisa sov över hos mig så på morgonen vaknade vi och började göra mackor. Vi hade mycket bröd och pålägg så vi behövde göra många mackor så det tog slut. Och gissa hur många mackor vi gjorde ? jo, ÖVER 80!!! :O Snaka om mycket !
ca kl 8 åkte vi mot Veda. Det tar typ en halvtimma att åka dit från pappa. När vi kom dit var det inga där, förutom Magnus som red en av hans hästar. Vi ställde in våra mackor i kylen, sen gick vi till omklädningsrummen och hämtade ridhjälm, väst, skor m.m :) Sen gick vi upp till stallet och gjorde iordning Chicco som jag skulle rida. När han var färdig gick vi ner till ridhuset och började värma upp. Chicco var väldigt seg men när vi började med galoppen gick han som ett spjut. Fick bromsa jättemycket hela tiden x) hihi.. Sen fick vi startordning. Jag skulle starta först, igen. När vi var uppvärmda red alla in på banan och ställde upp på medellinjen. Vi skulle presentera hästarna. Jag fick ju börja eftersom jag skulle rida först. När alla hade gjort det red alla utom jag ut från banan. Jag började hoppa fram på ett hinder två gånger. Sen fick jag startsignal och började. Jag fattade galopp och red mot hindret. Vi hoppade ena hindret efter det andra och kom runt banan felfritt. Chicco var superduktig  ! :D Han bytte galopp själv över hindren hela tiden (: Alla i laget kom runt banan felfritt ! Vi ägde verkligen ! : D Motståndarlaget fick 4 fel när Moa stannade på ett hinder. Men det blev oavgjort.. :/ Hata ponnycup reglerna i hoppning ! Man räknar bort den sämsta (mest fel / dåligast tid) så om ena laget har en om fick ett fel och andra laget helt felfritt räknas ju den som fick felet bort för att den var sämst. Då har det laget noll fel så då blir det lika. Det är typ omäjligt att vinna en hoppningsmatch i ponnycupen. .__. Iaf. Efter att Färingsö ridit våra hästar tog vi upp dem till stallet och sadlade av dem. Sen gick vi ner och fikade. Det var asgott :) Hihi det blev mycket skratt vid bordet. Sen fick vi veta resultatet och medaljer delades ut. Sandra fick guldmedaljen och en annan tjej från Färingsö fick silver :)) ^^ Efter att alla åkt hem var det ett gäng kvar som skulle kolla på dressyren. Jag filmade och fotade jättemycket när våra duktiga dressyrryttare red. Efter det blev det fika igen och resultat. Ryttarna var väldigt deppiga för att de trodde att dem skulle förlora, motståndarlaget var väldigt duktiga.. Först sa dommaren vad färingsö fick. Typ 430 någonting, sen sa hon vad veda fick , och det var 440 någonting ! :D Alla blev asglada och väldigt förvånade.

Ekipagen: (enligt startlistan)

Hoppning:
1. Carro & Chicco
2. Sandra & Jane - Guldmedalj
3. Johanna & Moa
4. Elin & Marre
5. Vilma & Käck
6. Jennie & Pandora

Dressyr:
1. Sofia & Pandora
2. Erika & Jane - Guldmedalj
3. Viktoria & Plopp
4. Hanna & Colleen

Sen åkte vi hem igen. :) Dagen var verkligen jätterolig ! Massa hästar ridning, kompisar... :) <3
Imorrn är det ridning igen ! :D hihi tre dagar irad jag rider då ;) Jag vill rida Bounty, Colleen eller Pandora :)
Heeejdåå :) <3 BIlder kommer i ett annat inlägg ! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback