Ridningen!

hej! nu är det carro här!
idag började ridningen igen! Innan ridningen var vi hemma hos Carro och sen fick vi ett sms av hedda vilka vi skulle rida, och då fick jag trocadero och Lisa fick Plopp! När vi kom till stallet skulle lisa byta häst så hon fick moa istället. Denna gång red vi ut på en uteritt och vi hade Anna Wass! :) Vi red först till sommarhagen där vi travade och galopperade. Sen red vi vidare igenom skogen och kom fram till en äng som såg ut som ett fyrkantsspår och där fick vi rida självständigt i skritt och trav i ca 15 min. Sen red vi vidare till lite andra hagar och så. Såg även en räv på vägen! x)

Såhär gick det :p
Carro: Trocadero var rätt duktig idag tyckte jag! Han var ganska lugn i galoppen och skenade igenting. Han gick lungt över broar, terränghinder mm. I skogen var han jättesnäll och lydig och även rätt mjuk och rund. Ibland ville han bara trava fortare och fortare, bl.a på fyrkantsspåret så där övade jag mycket på halvhalter och halter för att kunna kontrollera tempot bättre. Trocadero skötte sig ganska bra och hittade inte på något bus x) haha. nej men han var duktig och jag fortsätter gärna med honom nästa gång!

Lisa:  Blev väldigt glad när jag fick byta till Moa! Var inte sådär jätte taggad på Plopp men det hade inte varit helt fel att rida honom heller! Jag fick ju då rida längst bak i ledet men som tur va hade jag Elin framför mig så det gjorde inget! Ibörjan var Moa väldigt stel! Men när vi sen kom till ängen så mjukade hon upp sig :) Jag är faktiskt nöjd! Hon gick ner fint på tygeln i skritten, i traven var hon lite svårare att hålla kvar, men det gick ändå ganska bra! Som carro skrev så fortsätter jag gärna med henne! :) Tills nästa gång ska jag bara tänka på att ha en stadig yttertygel hela tiden ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback