Allt i ett!

Hej! ÄNTLIGEN kan jag uppdatera! Känns som att det var evigheter sedan... vilket det kanske var? Men mitt internet har inte fungerat och min mobil har gått sönder så kan inte mobilblogga heller! suck...

Jag tänkte börja med att berätta om när jag red Mirella i torsdags :) Hela den dagen var jag på jätte dåligt humör och jag orkade ingenting! Till slut kom jag iväg till Mirella. När jag kom tid hämtade jag henne direkt från hagen, som tur var stod  hon nästan precis vid öppningen! När jag kom fram till henne och skulle sätta på grimman såg jag att hon hade något i hennes pannlugg. När jag kollade närmare så såg jag att hon hade 10000 kardborrar i pannluggen och i öronen! Det tog ett tag innan hon blev ren och fin...  Jag sadlade, tränsade och satte sedan upp på stallplanen. Jag började med att skritta ett varv runt vattenparken. När jag skrittade vattenparken så mötte jag 4 harar, 1 rådjur och 1 anka! :P Det blev ett kort dressyrpass på volten, ca 35 min! Mirella var jätte mjuk och fin, och det här var första gången på länge som jag var nöjd när jag var klar med ridpasset! Jag red L:C programmet, det gick väldigt bra och hon kändes som bäst i galoppen! :)


På fredag morgon blev jag upphämtat av Jennie vid halv 9. Vi åkte till Veda där det var avslutning på alla ridläger som var igång denna vecka! I stallet så mötte vi alla kompisar och vi började hjälpa till lite. Vi kollade på dressyr gruppen och efter det blev jag och Hanna fast i arbete! Hon och jag skulle göra i ordning 3 boxar som skulle hyras ut nu i helgen. Vi skrubba väggarna, gjorde rent vattenkåpparna och krubborna. Sen mockade vi och fyllde på med mer torv! Vi hann inte göra klart alla innan lunch men det blev iaf klara innan vi åkte hem! Vi fixade även resultat grejer, tror jag att det var ? Vi gjorde även i ordning Bailey, Colleen och Bamyl för ponnyridning! :) Colleen är inte rolig att knoppa måste jag säga! Jag åkte hem med Elin och Vilma, för jag skulle sova hemma hos dom, jag och Elin var sugna på något, som vanligt! Vi köpte glass och jordnötsringar! Samtidigt som vi åt de kollade vi på Sagan om ringen, och det blev inte som mycket sömn som vi kanske skulle behöva! Jag tänkte skriva om Augusti Dressyren dag 1 i ett annat inlägg :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback