Hoppläger ~ Dag 3

Idag va det näst sista dagen : ( men vill att det ska vara längre. Idag fick vi banan lite snabbare och då blev vi klara snabbare, vi hade en kombernation med 3 oxrar, en båge med 3 rätuppstående och 2 andra rätuppstående på diagonalen från två olika håll. Vi kom ner i tid och och kunde börja som planerat (: Fört fick ju jobba lite själva i skritt,trav och sen galopp på volterna. Sen hoppade vi fram på ett rätuppstående från båge. Sen hoppade vi hela bågen, sen kombernationen och till sist hoppade vi en bana (: Det va väldigt roligt, och det gick bra för alla (: Tyvärr så åkte Julia av när Fanta vägrade i kombernationen "/ och det tog en stund att fånga in Fanta igen för hon hade för sig att springa runt och inte vara med längre. Men imorron blire iaf tårta till oss :3 Angående imorron så ska alla igruppen bygga ett hinder var och man får komma på ett själv, men man måste kunna hoppa det och det får inte vara för färgglatt för då hoppar inte Fanta, och även Trocadero kan tveka då. Sen ska vi sätta ihop alla hinder till en fin bana (:

Såhär gick det:
Lisa: Idag gick det MYCKET bättre, va jätte nöjd efter lektionen : D Men hade ändå lite problem då och då t. ex när han alltid skulle skena efter hindret, men Malin förklarade bra och sen coachade hon mig när jag hoppade, sen mot slutet gick det bra och jag kunde hoppa utan hennes coachning (: En gång blev det lite för mycket sken och jag fick nästan inte stopp på hnm så då blev det trav, halt, trav, halt, trav, halt sen klapp på halsen så att han lär sig att om han gör rätt så får man berömm (: Imorron är jag jätte taggad på att hoppa våran egna bana : D Väldigt stolt över Trocadero som hoppade så fiiint  idag :D  Han e bäst (: ♥

Carro: Idag gick det typ, lika bra :) I början när vi red fram själva gick han jättefint på tygeln hela tiden och var ganska pigg i början. När vi hoppade fram var det inga problem, eller jo... Ett. När vi hoppade bågen på andra hindret. Den luringen fick mig att tro att han tänkte hoppa, men han drog sig snabbt till vänster så jag (NÄSTAN) flög av. Men mig får han inte av så lätt x) hehe.... Inte heller när han lekte rodeohäst och började bocka som en galning. Sofia Thurén som red hnm innan mig rammlade hon av Brownie när han bockade. Så det var tuuur för mig att inte jag också flög av honom (: Efter det rycket var han hur bra som helst. När vi hoppade banan var han jättepigg, i början... Efter första hindret och bågen blev han astrött. Fick driva ganska mycket, men det räckte för ett superskutt i kombinationen : D Han var helt underbaaar idag, som vanligt :)♥ Jag är också som lisa, jätte taggad till att hoppa våran egen bana :D Men det suger att det är sista dagen :'( Men ridningen börjar direkt på måndag då så det är NAJS ! :D  (y)

Och här kommer, som jag sa... BILDER :D Duktiga fotograf Hanna fotograferade oss under ridningen så gör er redo på MASSOR av bilder : D





















Bilder från idag (: Första bilden e på Carro & Brownie andra på Lisa & Trocadero, sen är det varannan (:
Filmer från lektionen kmr i ett annat inlägg : D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback