Uteritt & Hopp

Zalmiac red jag i torsdags. Skrittade ut i ca 40 minuter med sällskap av Nicolina & Manne. Mysig och lugn sväng i solen blev det och båda hästarna skötte sig bra!

I lördags red jag Salza och då tänkte jag bara jogga först men då det stod hinder framme i ridhuset passade jag på att hoppa några skutt vilket var kul! Salza är ju inte den största hoppstjärnan men hon försöker och verkar tycka det är kul. Många språng hoppar hon faktiskt ganska bra men det gäller att jag hjälper henne med avstånd osv. Joggade igång en stund i trav o galopp och sen hoppade vi några gånger på ett kryss och ett enkelt räcke. Red i ca 30 min så ett ganska kort pass. Efter jag ridit hjälpte jag Hanna & Zalmiac och när vi var klara i stallet åkte vi hem till henne och sov där.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback