Nelson

Förra veckan red jag Nelson på båda lektionerna på Veda så skriver i samma inlägg lite kort
Onsdag: I onsdags var han både jättepigg och ganska stark. Han travade på rätt ordentligt och blev ganska stark för mig så jobbade på förhållningar och att han inte skulle dra iväg från mig. Han var ganska fin i formen men som sagt väldigt pigg. Vi gjorde lite skänkelvikningar och galoppvolter samt övergång galopp-trav-galopp snett igenom, som ur LB:3. Skänkelvikningarna blir bättre, nu blir det lite mer tvärning, men samtidigt får han inte rinna iväg där. Galoppen är tuffare för honom men han var fin även där, nyttigt att vi tränade övergångarna där som han inte är helt stark i än. Ganska nöjd med passet, trots att han var väldigt pigg haha.

Fredag: I fredags på dressyrspecialen var han hur fin som helst! Jättefin, stadig och rund i formen och var jätteduktig när jag flyttade honom undan fram och tillbaka till spåret. Under passet tränade vi lite bakdelsvändningar på som vi började lite försiktigt med, mest som stora volter med tagen bakdel typ. Åt vänster var han jätteduktig! Höger var svårare att få honom att vända snabbare men det blev bättre på slutet. Även galoppen var fin! På slutet började han bli ganska trött och blev då starkare och starkare ju tröttare han blev så jag avslutade ca en kvart innan dem andra och skrittade av honom länge istället!
Jätteduktig var han verkligen tycker jag!
Finare bild än stallgång-bild idag! Linnea S som har fotat!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback