Mysdag

Idag var det bara en mysdag i stallet kan man säga.. Tyckte Salza skulle få ta det lugnt efter tävlingen i helgen och jag själv orkade inte heller rida ordentligt. När jag kom till stallet myste jag lite med henne i hagen först haha. Gjorde rent vattenbaljan och fyllde på nytt vatten, plockade gräs åt henne(hennes hage har knappt ett grässtrå just nu) och bara myste i solen. Tog sen in henne och borstade och pysslade och sen skrittade jag ut på henne i ca 40 minuter i hoppsadeln. Hade tänkt rida en liten väg men vi kom inte hela vägen då hon blev rädd för något. Vi stod där i typ 15 minuter och jag försökte vänta ut henne tills hon ville gå framåt men det gick aldrig utan hon backade bara hur fort som helst och försökte vända. Jag lyckades dock få henne att aldrig vända runt men hon backade bara och började flåsa och stirrade på något där borta, jag orkade inte bråka vidare utan då vände vi och red hem istället. Travade lite på sista biten hem för att hon skulle slappna av lite. Sen skritt igen. Alltså ett väldigt enkelt pass i solen.
 
Nu ikväll har jag varit duktig och skrivit klart en skoluppgift samt pluggat körkortsteori.. Fullt upp nu, men snart så hoppas jag på att ha tagit det där körkortet, snart... ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback