Uteritt

Idag tog jag tåget vid 1 tiden till Lindholmen där Linnea hämtade mig och därefter åkte vi till stallet.
Idag har vi ridit ut på Salza och Manne som vi fick låna. Vi red en runda med maaaassa farliga platser och saker på, enligt vildhästarna.
Ute på bredare vägarna kan Salza verkligen bli livrädd och vägra gå framåt eller som hon gjorde idag hoppa rätt upp i famnen på Manne typ... Men när vi är inne i en skog på en liten stig så är hon hur lugn som helst och går gärna först i ledet...
Vi galopperade rätt mycket idag på långa raksträckor och hästarna har verkligen rastat av sig, dem båda var ganska laddade!

När vi galopperade var Salza fin men hon låg på rätt mycket och blev stark för mig men de var mest för att hon var taggad så jag lät henne få rulla på i sitt tempo en bit. Några gånger samlade jag galoppen lite mer och lekte lite med galoppombyten då och då, haha det är verkligen roligt! Sista biten travade vi av dem och sen skrittade vi sista biten hem.

Har ingen bild från idag, vi hade fullt upp med att få våra mesiga hästar att våga gå framåt på vägen haha...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback