Träning på Salza

Igår tränade jag på Salza för Evelina, första gången för riktig tränare för mig och Salza tillsammans. Vi hade fokus på traven, få till en bra travkvalité och Evelina gav mig massa tips för att jag ska få fram traven ur Salza och inte bromsa upp den. Hon märkte nämligen direkt att jag håller i henne lite för mycket och inte låter henne trava på så när jag flyttade fram handen lite och lättade, samt gjorde små små halvhalter och tempoväxlingar utan att det syns. När jag gjorde det så travade hon på mycket bättre och jag hittade ett bättre flyt också.
 
Sen hade vi fokus på lite LA-rörelser som 10-metersvolterna som var rätt bra tycker jag! Även skänkelvikningarna på den linjen där vi tränade på att leda in bogen på linjen först innan jag flyttar undan för att undvika att bakdelen hamnar före. Mestadels var det bra skänkelvikningar och hon flyttade undan rätt bra, jag ska våga trycka på ännu mer så att hon travar på större för hon gör riktigt bra skänkelvikningar då.
Vi red förvänd galopp också som gick helt okej, i ett högre tempo än vad jag brukar rida i men det för att få henne att galoppera med hela kroppen och sedan succesivt samla upp det. Hon gjorde dem bra men blev något lång i formen tycker jag när jag red i det högre tempot. Det får vi träna vidare på!
 
Till sist red vi även lite uppridningar och när jag gör halten så slappnar jag av supermycket och tappar sitsen lite och det är då Salza börjar vingla med benen hit och dit i halten men när jag satt helt rakt upp så ställde hon upp bra! Helt okej uppridningar överlag.
 
Dessutom var Evelina på mig som tusan med sitsen, att räta på mig och upp med hakan. Har verkligen sjukt dåligt hållning nu för tiden... 
Hon var jättefin när jag travade av henne och sen skrittade jag. Evelina har bara sett oss tillsammans en gång tidigare på vår första tävling typ och det har ju hänt en del sen dess... Evelina tyckte att Salza blivit mycket bättre och starkare vilket jag helt håller med om haha, men även att jag utvecklats mycket sen hon sist hade lektion för mig vilket var säkert minst ett år sen?
Det var iaf kul att få träna för henne! Salza var ganska fin överlag och skötte sig bra!
 
Här är lite bilder som Linnea tog!
Joggar fram i låg form
Här börjar vi korta upp formen lite mer



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback