Maestro

Igår på dressyrspecialen red jag Maestro igen och den här gången var vi inte så många eftersom det är påsk och därför fick vi rida ganska mycket självständigt idag och få trimma lite på egen hand så att säga, lite på vad man tycker behövs eller vad man behöver.
 
Jag gav mig inte på några svåra övningar på honom utan fokuserade bara på att få stöd i handen framåt neråt på honom och bara det är lite att jobba med men han var faktiskt väldigt fin! Redan från början var han låg och rund och ganska avslappnad och även i galoppen gick det ganska bra.
 
Det bästa på hela passet var nog högergaloppen! Oj vad bra den var alltså!! Stadig och bra på tygeln, rund och mjuk galopp och det rullade lixom på, jättefin verkligen! Vänster varv är svårare och där har jag också svår att få fram honom och när galoppen blir för kort som den blir så blir den väldigt kantig vilket också gör att han spänner sig och trycker upp nacken men när jag fick honom att galoppera på framåt så blev han bättre.
 
Tränade på lite övergångar och dem i trav-skritt var bra men även några trav-galopp-trav blev jättebra!
 
På slutet frustade han och var låg och bra i formen vilket alltid är ett bra kvitto på honom. Jättehärlig kändes han verkligen! Kort sagt nöjd med gammelgubben som kämpar på så fint!
Den här gången har jag dessutom äntligen lite nya bilder på honom, från stallet direkt efter ridpasset. Nästa mål är att få någon uppsutten bild. Jag jobbar på det ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback