Tävling på Lotteräng

Idag har jag och Salza tävlat på Lotteräng, klass LA:3. Alltid trevligt att tävla där! Fin, enkel och ren anläggning, god mat, trevliga funktionärer och väldigt fina priser!

På framridningen blåste det mycket och Salza var lite springig och stark men när vi kom in i ridhuset blev hon mycket lugnare och mjukare.
Ritten gick helt okej ändå! Fint travprogram, halt och ryggning gjorde hon också fint och ryggade exakt antal steg som står i protokollet, ändå fick vi 5,5 och kommentaren "få steg"...?
I skritten blev hon lite för "på" och jag vågade inte länga ut henne i ökade skritten så mycket, och i mellanskritten innan fattningen började hon takta så där fick vi tyvärr en 4:a. Galopprogrammet var ganska fint, sista övergången från förvänd blev lite tidig men annars var det ganska jämnt.

Fick 65,857% vilket jag kände mig ganska nöjd med ändå. Några moment tyckte jag var lite snålt bedömt (typ ryggningen) men annars kändes det mesta ganska jämnt. Gick upp i ledning men på slutet av klassen kom en som puttade ner mig med 0,5 p marginal, och till sist kom den sista i klassen och vann allt så vi fick en 3:e placering med oss idag! Idag har hon dessutom skött sig ganska bra på prisutdelningen också. Efter första applåden började hon trampa lite men sen stod hon lugnt kvar. Under ärevarvet var hon lite knäpp i början men jag var bestämd och gjorde halt och sen travade vi en bit. På slutet när hon var lugn fattade jag galopp och berömde henne. Inte okej att hon bara drar sitt egna race så fort det är ärevarv utan börjar hon bråka börjar vi om helt enkelt. Men ganska bra skötte hon sig där idag ändå!
Halten innan ryggningen, jämn och fin!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback