Salza

Tisdag: Joggade lätt i ridhuset med mycket övergångar i ca 30 min. Det var så jäkla varmt så det fick bli ett kort pass, red totalt i kanske 20 min och sen skritt resten. Hon kändes helt okej ändå men lite trött, inte konstigt pga värmen. När jag kom till stallet var hon svettig under manen så bara det tydde ju på hur varmt det var. Därför ett kort pass i låg och rund form, bara basic. Skrittade sen av ute med Marianne och de fick även stå och beta lite ute. Efter passet fick hon en dusch och sen beta ute i solen igen.
 
Torsdag: Igår red jag ett dressyrpass där jag red igenom alla rörelser ur LA3 men jag red aldrig igenom programmet. Vi har gjort det så många gånger nu så la fokus på vissa delar istället. Hela travprogrammet kändes väldigt fint och jämnt, skritten var bra och galoppen blev rätt fin efter ett tag. Jobbade igenom med förvända galoppen och en del galoppfattningar och dem kändes bra tillslut. Hade bara ridit i typ 30 min när jag hade kännt på alla delar men hon hade fortfarande power kvar så jag tränade några enkla byten på olika linjer och avslutade med att rida vägen ur msvc1 med två enkla byten och båda blev verkligen jättefina och mjuka. Ibland känns det som att hon "slänger" sig ner i skritt, det blir lite abrupt typ, men igår kom hon direkt ner i skritten och fram i ny galopp jämnt och fint. Nöjde mig efter det och travade av och sen skrittade jag av utomhus.
 
På lördag ska vi starta LA3 på Lotteräng, sista tävlingen innan sommaruppehåll för oss två.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback