Salza

Igår hade jag verkligen supertråkigt så på eftermiddagen åkte jag till stallet och red ut en sväng på Salza. Hon skötte sig jättebra och bråkade ingenting, även fast hon stannade några gånger och stirrade på typ kor, maskiner, en gubbe långt bort osv... Men vände aldrig runt eller så!
Red bara en kortis på typ 40 min, tänkte bara jogga i låg form så tog vanligt tränsbett men som vanligt fick jag ångra det. Brukar rida ut på Pelham då hon blir sjukt stark på uteritter och det blev hon även igår, det var en ganska lång bromssträcka så att säga... På hemvägen taktade hon typ hela vägen och gav jag henne långa tyglar så travade hon iväg. Travade av henne sista biten hem och sen kunde vi skritta igen haha...
 
Idag ska vi hoppa lite i ridhuset. Linnea kommer och agerar plockauppbommarsomviriver-assistent, inte lätt att hoppa när man är själv haha.. Särskilt inte om hästen river ibland och då måste man hoppa av konstant och lägga upp bommen.. Nej, så idag passar vi på att hoppa när båda kan.
 
Direkt efter ska jag vidare till Veda och rida lektion, faktiskt sista för terminen är det!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback