Ridskolecupfinalen

I söndags tävlade jag RSC final på Veda. Toy i dressyren och Robban i hoppningen. Dressyren gick helt okej men med missar och han kändes lite seg emellanåt men annars fin, alla 3 halter blev perfekta, det var något bra i vårt program! Fick 64,848% vilket ledde till en andra placering!
Hoppningen gick inte bra men det visste jag typ redan innan jag hade startat. När jag red in på banan och skulle visa honom de tittiga hinderna var han ganska livrädd och ville inte gå nära någonting... På banan stannade han 3 gånger och hoppade sedan stillastående. Han stannar men sen smyger han fram till hindret och hoppar det själv så det gällde att vara snabb upp i sadeln. Alla gånger han hoppade på de hinder han stannade på rev han så jag blev utesluten. Efter näst sista hindret i grunden var det typ 4 språng till sista hindret som hade vattenmatta och direkt i landningen så tvärnitade han och ville inte gå fram till hindret. Haha det var ingen bra runda men jag stressade inte på någonting då jag redan visste att det var kört så det var iallafall ganska skönt.
Det var en tuff bana med jättetittiga hinder och i hästklassen var det faktiskt ingen som blev dubbelnolla, vinnaren hade 2 stopp i omhoppningen.
 
Här är lite bilder, bildbevis på Toys fina halter och även på Robban som hoppade fint på hindret jag trodde han skulle vara livrädd för, 2:an med bildäcken som han nästan stannade ut sig på förra hopptävlingen, just på det hindret. Inte denna gång! Han hoppar ju kanonfint annars, konstigt att han blivit så tittig bara...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback