Candi & Nelson

I onsdags på lektionen red jag Candi och den här gången hade jag honom väldigt kvick och han skulle svara framåt ordentligt redan från början vilket blev jättebra sen. Han hade fin framåtbjudning typ hela tiden vilket han inte alltid har men då gick han framåt hela tiden. I början var det tufft men ändå helt okej, men efter att vi ridit förvänd galopp på volter och motställt hästarna(vilket är superlösgörande) så blev han så jääääkla fin! Haha därefter var han verkligen sååå härlig och när vi travade av var både jag och andra förvånade över hur fin form han hade och att han samtidigt travade på så bra framåt. Mjuk och rund och väldigt lätt i handen samtidigt som jag inte alls behövde driva honom framåt. Då ville jag inte sluta trava haha...
 
I fredags red jag Nelson och det gick inte så jättebra. Han var rätt stark och springig och ibland lite stretig. Vi red öppnor och slutor och bogen in och tagen bakdel på voltspår och det var lite överkurs för honom men vi gjorde så gott det gick. Samma sak i galoppen men då red jag bara på vanligt då han behöver galoppera på framåt så att han orkar hålla galoppen. Inte ett superpass men stundvis blev han helt okej! På slutet blev han ostadigare och starkare men han blev nog återigen trött på slutet, då fick han massa taktmissar och blev ostadig i formen och gick samtidigt inte framåt lika mycket så han blev nog lite trött ändå. Men var fin stundvis!
foto Linnea Smith



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback