Dag 20- sista dagen

Sista dagen på Ridledarkursen! Så skönt att komma hem och tillbaka till vardagen men ännu mer sorgligt att behöva lämna alla kompisar och de härliga dagarna på Strömsholm.
Idag var det dressyrtävling på förmiddagen.
Efter frukost var vi i stallet och knoppade och fixade, sen tittade jag på några kompisar innan jag gjorde iordning mig själv och Nougat för ridning. Framridning på utebanan som sist och den här gången var han ännu finare än sist! Verkligen riktigt fin att rida, gjorde mycket tempoväxlingar för att få honom kvick och för att lyssna på mig och inte dra på för mycket.
Inne på banan var han superfin där med! Stadig i formen hela tiden och vi lyckades pricka in ett helt felfritt program utan en enda miss! Jättenöjd var jag med honom!
 
När alla hade ridit var det fix i stallet och sen lunch. Efter lunchen samlades vi vid teorisalarana där vi hade prisutdelning för alla tävlingar. Temporidningstävlingen, hopptävlingen och dressyrtävlingen. Temporidningen var vi som sagt alldelles för långsamma i haha, hopptävlingen deltog jag inte i men dressyren gick bättre!
Vi visade inte upp oss så bra på hoppningen men vi kan dressyra bättre!! Vi fick 71,071% i LB:1 och vann dressyrtävlingen! Fick rosett, plakett och en jättefin målning av Strömsholm.
Efter allt där och utdelning av betygen osv så var det slut. Packa ihop allt på rummet, börja tömma sadelkammaren och mocka ur boxarna. En efter en åkte därifrån och det blev många tårar när vi behövde säga hejdå till varandra. 3 veckor har vi varit med varandra nästan hela dygnet och vi har kommit varandra så himla nära. Vid halv 3 kom Anna och Helena som hämtade mig och Nougat och körde hem oss. Helena hoppade av tidigare dock så jag och Anna åkte hela vägen hem. Nougat fick stå i boxen medan vi lastade ur allt, städade och fixade iordning och sen gick jag till sommarbetet med Nougat där han nu är på sommarlov!
Vi checkade alla hästarna och fodrade stallet och sen åkte vi hem!
 
Nu är den här fantastiska, underbara, tuffa och härliga korta resan slut, utan tvekan 3 av de bästa veckorna i hela mitt liv. Har haft det så jäkla bra och vill aldrig att det här skulle ta slut! Har träffat så fina vänner som det bara går som jag vet att jag kommer träffa igen.
Världens största guldstjärna till min fantastiska kompis Nougat som ställt upp så fint de här tre veckorna och har verkligen skött sig exemplariskt!
 
Kan inte med ord beskriva hur mycket härligt och roligt vi varit med om på Strömsholm. Tidiga mornar, mockning, totalt nästan 40 ridpass, hållt egna lektioner, tävlingar, x-antal glassar, kraschar med cyklarna, fast i powermeet, mysiga middagar, många allsångkvällar framför tvn, en miljon popcornpåsar, alla cykelturer till bryggan, sena kvällar i solen, gemensamt pluggande och frustration över att vi ORKAR INTE PLUGGA MER, men många high-fives när vi sätter full poäng på proven. Herregud vad bra vi har haft det, kommer aldrig glömma de här tre veckorna!
 
Här kommer lite bilder från sista dagen! Har massa andra bilder som kommer efter hand!
 
De 5 jag kommit absolut närmast, Benjamin, Sandra, Klara, Ebba och Erika! Shit vad kul vi haft det tillsammans♥
 
Nougat hemma och på betet, lycklig häst!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback