Dag 10

Igår var det som vanligt stalltjänst 6:40 och sen frukost. Därefter hade vi teori där en i vår grupp hade sin egna teori, och därefter var det dags att göra iordning hästarna. Igår förmiddag så red jag dock inte då jag hade lektionen då. Man ska ha två teorilektioner och två ridlektioner här och jag hade min första ridlektion.
 
Första 45 min hade Erika lektionen och sen bytte vi och jag hade 45 min lektion. Dem i vår grupp skulle dessutom byta hästar med varandra så då blev lektionen lite extra rolig att hålla tycker jag eftersom alla behövde hitta knappar på en ny häst. Lektionen handlade iaf om Lodräta sitsen. Dem skrittade fram, joggade igång i båda varven och sen hade jag en genomgång av lodräta sitsen. Därefter red dem en övning jag hade gjort på en serpentinbåge och avslutade med galopp i båda varven på volterna.
Tycker att det gick jättebra att hålla lektionen och alla verkade nöjda också! Var inte alls speciellt nervös, tyckte det var väldigt roligt att ha lektion för elever som ridit lite längre. Jag har ju bara haft ridlekis och nybörjare innan så det var kul att kunna hjälpa på en annan nivå, om man säger så.
 
Efter lektionen var det lunch, sen teori och därefter ridpass 2. Då var det också två elevledda lektioner. Första lektionen handlade om lätt sits och den andra var en bomövning. Nougat var ganska seg men stundtals helt okej.
 
Efter lektionen var det stalltjänst, sen middag och därefter gick jag och 2 kompisar ut på promenad med hästarna och betade dem en stund i solen. Sen borstade vi dem och släckte stallet.
 
När vi hade ledig tid åkte vi till hemköp och handlade lite läsk, godis och annat sånt som vi åt i soffan på kvällen. Sen tog jag och 2 till en cykeltur till bryggan där vi pluggade lite i kvällssolen, helt stilla vid vattnet. Vi kom in på att halva kursen har gått och pratade om att åka härifrån, och vi började gråta av tanken att lämna varandra. Helt sjukt så nära vi har kommit varandra på så kort tid. Vi är ett litet gäng på 6 personer som alla är så himla härliga och vi har superkul ihop. Vi tar verkligen vara på tiden vi har här nu tillsammans!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback