Iskall lång dag i stallet

Idag har jag varit superlänge i stallet jämfört med hur länge jag brukar vara där. Behövde ta bussen idag och då kunde jag välja på en som går 06 och en som går 08 då det var dem som gick på förmiddagen. Inget svårt val ;) Tog 8 bussen från centrum och va i stallet kanske halv 9. Mockade och fixade mat och sen satt jag bara i sadelkammaren och drack oboy haha, sjuuukt kallt var det idag och just då på morgonen var det -21 grader!!!! Fyyyy så jädra kallt det var!
 
Så småningom tog jag in Salza och gjorde iordning henne och sen red jag ett dressyrpass i ridhuset i kanske 45 min. Jag själv red i två tröjor, fleece, halsduk och min jättetjocka vinterjacka hela ridpasset utan att bli varm, och Salza fick på sig ett ylletäcke. Fy satan så kallt det var. Fötter och fingrar är som borta när man rider...
 
Hur som helst gick Salza suuuuuuperbra idag! Red fram ganska länge för att komma igång och bli varma, mest volter och galopp och trav och joggade igång så. Sen red jag lite skänkelvikningar, öppnor, slutor, förvänd galopp och enkla byten i typ 20 min. Hon var jättemjuk och fin i formen och jag behövde iprincip bara styra idag. När jag var nöjd travade jag av henne och sen skrittade jag av.
 
Efter passet fick hon stå och äta lite medans jag fixade grejjerna och sen fick hon lunch-hö i hagen.
 
Jag blev kvar i stallet väldigt mycket längre kan jag säga.. Först fotade jag Suvi & Anea ute på åkern och bilderna blev jättefina! Sen blev jag bara kvar och var där typ.. Hade inte så mycket sätt att åka hem på då bussarna gick senare så jag var där och fixade lite, tittade på Ellinor när hon red och sen fick jag koka några antal kannor vatten och hälla i vattenkopparna då dem frös. Sen när vi var klara åkte jag hem med Ellinor och nu är jag hemma och tinar haha!
 
Har fotat lite idag med! Börjar bli en flitig bloggare tycker jag ;)
 
Tre bilder på Suvi och Anea också!



Kommentarer
FELICIA - LOSE FAT GAIN MUSCLES

Fina bilder!

2016-01-08 @ 18:41:48 | http://www.losefatgainmuscles.blogg.se
Elin

Jättefina bilder!! :D

2016-01-08 @ 18:42:17 | http://katteselin.blogg.se
Hanna

Vilka härliga bilder! Ljuset ute var riktigt fint, vad använder du för kamera och objektiv?

Svar: Ja visst var det! Jag har en Nikon D3200 och objektiv Nikkor 18-105mm :)
ponnyboken.blogg.se

2016-01-08 @ 18:51:56 | http://liveloveride.blogg.se
Sofia Wigen

Så fina bilder och så fin häst <3

2016-01-08 @ 18:54:33 | http://allineedihave.se/
Ida - foto & häst

himla vackra bilder! :D

2016-01-19 @ 19:11:40 | http://prinsesc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback