Dressyrspecial

Ikväll har jag ridit dressyrspecial på Veda och jag fick rida en av de nya hästarna, den lilla storhästen som jag tror heter Bengali, annars kallas den Gräddnos i pärmen haha! Passar dock honom då han är riktigt söt och vacker!
 
På lektionen red vi lite självständigt vilket jag gillar, vi får lägga in övergångar vart vi vill och trimma på. Jag joggade igång och försökte få honom så låg som möjligt då han var lite kort i halsen från början, och bara hitta takten och så eftersom det är en helt ny häst för mig och då går dem första minuterna åt att bara rida in mig lite på honom. Efter ett tag började han slappna av lite mer och blev fin tycker jag! Han hade ett litet knep att lägga huvudet på sne och ta in nosen så jobbade hela passet på att alltid ha honom rak istället för på sned.
 
Galoppen var riktigt fin! Stor, luftig och mjuk och han lyssnar jättebra på både fattningar och övergångar.
 
Han var verkligen jättesnäll och duktig! Han är dock ganska liten och nätt och det är lite svårare att få balans då men det gick bra! Jättekul att rida och hoppas på fler gånger :)
 
Fick en enda bild och den blev riktigt dålig tyvärr.. Jag hann bara ta den bilden sen dog mobilen på batteri. Men det kan ju ändå vara kul att se hur han ser ut tänkte jag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback