Tävling på Botkyrka

Igår skulle jag egentligen åkt till Veda och kollat en ponnycupmatch men den blev inställd i sista sekund så istället följde jag med Ellinor, Hanna och Zalmiac till Botkyrka där Ellinor skulle starta MSVC:1 för första gången!
 
Var i stallet vid 1 och det var rätt lugnt där då så jag passade på att mocka till Salza. Sen kom Hanna och hon spolade ben på Z och borstade medans jag mockade åt även honom. Vi knoppade, flätade och fixade och gjorde honom klar och strax innan vi skulle åka kom Ellinor på att vaccinationsintyget var borta som hon hade på löst papper, och då hade morgonen för henne varit lite kaos redan från början haha. Hon fick ringa runt till tävlingsplatsen, hitta vem som vaccinerade och fråga om dem kunde intyga det vilket dem kunde, sen till tävlingsledaren igen osv, men dem godkände det tillslut och vi kunde åka till tävlingen.
 
Efter en lite små kaos start så var vi tillslut i bilen med Zalmiac i släpet bakom och påväg till Botkyrka. Tog typ 1 timme att åka dit, när vi åkte var det strålande sol, i Botkyrka snöblandad regnstorm...
 
Det var bra att vi var tre så jag och Hanna kunde fixa iordning Z medans Ellinor gjorde sig klar, och sen till framridningen. Väl inne på banan gick det superbra verkligen och dem red ihop 66% vilket ledde till en tredje placering! Superkul i deras debut!!
 
Efter prisutdelning så var Ellinor och hämtade priser och annat medans jag och Hanna klädde på Zalmiac och lastade in honom, sen åkte vi hem!
 
Här är lite bilder jag tog!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback