Maestro

Igår på dressyrspecialen red jag Maestro och den här gången gick det verkligen inte bra. Vi red mycket innanför spåret med tagen bakdel, nästan sluta. Maestro var redan från början ganska spänd och stretig och ju längre in i passet vi kom ju högre blev han i formen och han gick heller inte framåt så mycket som jag önskade då. När han blir sådär hög måste jag få fram honom men det var det som var så svårt då han stod emot mycket.
 
Vi hade lite bommar på medellinjen som man skulle rida emellan och när man passerade medellinjen så gjorde man en valfri övergång där. Ex trav-skritt, trav-galopp, trav-halt, rygga eller vad man kände för. Vi red även förvänd galopp på ena långsidan när man ville men jag gjorde faktiskt aldrig det då jag kände att det skulle bli för svårt när han var så hög och spänd i nacken, då blir det inte bättre utan nog ännu sämre om jag rider något som är för svårt.
 
Nej, det var inte ett kul pass den här gången, han var verkligen svår igår!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback