Dressyrspecialen

Igår på dressyrspecialen på Veda red jag Dorina och vi red ett pass med en övning där vi över hela stora ridhuset skulle rida på 4 volter som skulle vara som fyrkanter för att verkligen sätta tillbaka hästarna i hörnen och få dem raka. Vi joggade igång först och sen tog vi galopp och sen körde vi igång med övningen. Vi var rätt självständiga under lektionen och Malin hjälpte en när det behövdes.
 
Dorina kändes i början lite stel men efter en stund tycker jag att hon började lossna rätt bra och tillslut behövde jag knappt göra någonting och hon gick stadigt och ganska rund. Hon blir lätt lite öppen i formen och hon är rätt knepig att få ihop i kroppen och kort i formen men igår kom vi en bra bit på vägen tycker jag. Även i vänster varv som är det svåra varvet. Galoppen var också fin och jag tränade både på att samla och öka, och några övergångar galopp-skritt-galopp. Hon är grym på enkla byten har jag också märkt, fina Dorina! Vi skulle byta varv och då galopperade jag redan på volten så jag gjorde en övergång till skritt över medellinjen och fattade sen nya galoppen och fortsatte övningen och hon gjorde det så fint!
 
På slutet när vi joggade av är det verkligen ett bra kvitto när hon är låg och rund i formen och tar bra stöd. Hon kändes jättebra när jag travade av. Hon är lite knepig där med att få låg och rund men på slutet så tar hon verkligen stöd i handen och går väldigt stadigt och avslutar bra
 
Överlag är jag ganska nöjd ändå. Jag brukar tycka Dorina är framförallt väldigt svår att rida men även svår att känna på om det är bra eller om det egentligen är rätt dåligt, men igår kändes det bra!
Gamla bilder från ridskolecup finalen i dressyr förra året när jag vann på Dorina. På söndag är det RSC dressyr igen. Har ingen aning om vem jag ska ta men vi får se om jag kanske tar Dorina? Har tävlat henne några gånger nu men det har inte gått så bra senaste gångerna men ett till försök skadar väl inte? :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback