3 ridpass på Salza

Här är även kort om de tre ridpass på Salza som jag inte skrivit om... Så mycket som jag kommer ihåg dvs...
Fredag: Red ett dressyrpass i ridhuset och i början kändes hon riktigt fin, självbärig och lydig, mjuk och rund galopp och det mesta var bra men sen märkte jag att hon tog väldigt mycket stöd på vänstertygeln och nästan ingenting på höger så det jobbade jag på under resten av passet. Blev bättre på slutet men inte helt bra.
 
Söndag: Detta pass var direkt efter tävlingen på Veda och jag var rätt trött. Jag joggade henne en stund och gjorde mycket skrittarbete och sen fick Hanna prova Salza en liten stund, gick bra! Red i typ 30 min
 
Tisdag: I tisdags joggade jag bara återigen. Mest basic jobb och att ha henne lätt och rund och att hon flyttar för båda skänklarna. Gjorde en del övergångar, återigen skrittjobb och sedan lite lätt galopp i båda varven. Totalt typ 35 min och sen skrittade jag av henne utomhus.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback