Salza tis+ons

Tisdag: Tanken var att rida ut men det ösregnade hela dagen och var kallt och blött så jag red en stund i ridhuset. Tänkte lägga fokuset på övergångar och upptagningar ur ökningarna men passet inte alls som "vanligt". Hon var stretig och det kändes stelt och konstigt och jag satt där och hade ingen aning om vad som var fel eller vad jag skulle göra. Joggade bara i låg form istället i ca 30 minuter och sen skrittade jag av.
 
Onsdag: Igår red Linnéa först en stund och Salza var ungefär lika som i tisdags. Mycket mycket lösgörande men hon var fortfarande stretig och lite halvdant. Sen red jag en stund och tillslut tog vi en graman och efter en stund fick jag stöd i handen och då var hon som vanligt igen. Red mycket trav-galopp, galopp-trav övergångar på volt och dem var mjuka och fina. På slutet kändes hon bra igen så då travade jag av och sen skrittade vi en sväng ute där Salza mötte på en flock höbalar över ett fält som var superläskiga ;)
 
Det är lite oklart varför hon varit såhär de två dagarna men vi har några tankar om varför så fram till tävlingen på söndag rider vi med gramanen så att det blir mer nytta än skada. Idag ska hon få rida ut med Linnéa och på fredag rider jag ett dressyrpass med mycket övergångar och rider igenom ena LB programet. Och sen vilar hon som vanligt på lördag dagen innan tävling, det funkar bäst på henne! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback