Ridlektionen i tisdags

Lite sent inlägg som vanligt men i tisdags red jag iaf lektion på Veda och vi red dressyr för Magnus. Fick rida Cyklamen igen och vi tränade massa skänkelvikningar och fattningar på båge, en rätt kul lektion tycker jag!
 
Redan från början var han fin och hade ett jämnt stöd när vi joggade igång. Red lite tempoväxlingar i traven, korta steg, långa steg, öka, minska och flyttade undan mycket. Vi började sen med skänkelvikningarna på diagonalerna. Cyklamen flyttar sig ju direkt man lägger till skänkeln och fokuset på honom är snarare att hålla emot så han inte flyttar för tvärt än att flytta honom. Han vet typ själv vad han ska göra så jag sitter bara och håller emot på ytter och passar bakdelen som ibland hamnar lite före men den gjorde faktiskt inte det en enda gång i tisdags!
 
Vi red sen galopp på en båge direkt ur skänkelvikningen och han svarade direkt på skänkeln och utan några skutt så han var superduktig! Lekte lite med galoppen och flyttade undan honom i galoppsluta ut till väggen där jag bröt av till trav. Haha han är skitduktig på det!

Men var ganska nöjd ändå! Han var jämn och bra i formen och det flöt på mycket bättre!
Gamla bilder (nov-14)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback